söndag, juni 18, 2006

Tjuvlyssning

Det är ju knappast så att jag skulle varit först med det ändå, men jag vill ändå påpeka att jag har planerat att skriva om det här i över en vecka. Tyvärr så hann Tuva Klinthäll före. Men eftersom inte alla lusläser Smålandsposten tänker jag ändå fullfölja min storslagna plan - att tipsa om en hemsida.

Tjuvlyssnat.se är en otroligt kul sida som man kan sitta och läsa hur länge som helst och skratta åt. Idén är så enkel och så genial - folk får skicka in och publicera delar av roliga samtal som de tjuvlyssnat till på stan. Allt på sidan kanske inte är exakta citat av verkliga samtal, men förmodligen så stämmer de flesta av citaten väl överens med vad folk verkligen har sagt. Hur som helst så är det väldigt roligt.

Den svenska tjuvlyssnarhemsidan har sin förebild i amerikanska Overheard In New York, som är precis lika rolig som sin svenska efterföljare, bara att den är på engelska.

Om man har lite tur och får spännande medresenärer på tåg eller bussar så kan tjuvlyssnande vara minst lika givande som en bok eller tv. Så ut med ipodpluggarna och börja spärra upp öronen.

Inga kommentarer: