onsdag, juni 21, 2006

Head out on the highway

Jag är precis hemkommen från en snabbvisit i Växjö, där jag upphämtade lite nödvändiga saker för min sommarvistelse i Skövde. Bland annat fick jag med mig ett par pilotglasögon (som är för mörka för att se något genom, men som ser väldigt balla ut), ett par badbyxor, en skäggtrimmer till mitt ståtliga skägg, två par strumpor, en hög böcker och lite post.

Att ligga på vägarna med lite lagom mycket trafik, fint väder och utan några stressande tider är bland det mest avslappnande som finns. Bara på mina bilturer idag och igår har jag kommit på ett antal idéer som kommer ge mig både augustpris och grammisar i framtiden. Tofsen på mössan, när man är ute och kör, är självklart bra musik. Till denna bilfärd brändes följande helgjutna blandskiva:

1. Primal Scream -
Rocks
2. Queens Of The Stone Age -
Go With The Flow
3. Johndoe -
Et Sunnhetstegn
4. Sahara Hotnights -
Keep Calling Me Baby
5. Ugly Kid Joe -
Cats In The Cradle
6. The Racounters -
Steady As She Goes
7. Stuttgart A.M. -
Padlocked
8. Razorlight -
Somewhere Else
9. Florence Valentine -
Uppgång&fall
10. Ramones -
The KKK Took My Baby Away
11. Max Peezay -
Oavsett
12. The Specials -
Concrete Jungle
13. Timbuktu -
Alla vill till himlen
14. Daddy Yankee -
Gasolina
15. Thåström feat. Petter & Saska -
Städer när jag blöder
16. Robyn -
Be Mine
17. Simon and Garfunkle -
Fifty Ways To Leave Your Lover
18. Adam Green -
What A Waster
19. CC Cowboys -
Synder i sommersol
20. Bruce Springsteen -
Old Dan Tucker
21. The Yeah Yeah Yeahs -
Miles Away
22. The Distillers -
The Blackest Years
23. System Of A Down -
Snowblind
24. Cat Power -
Psychic Hearts

2 kommentarer:

Anna sa...

Stuttgart i samma sällskap som Robyn! Jag pyser över av stolthet.

Anonym sa...

grym spellista.