torsdag, juni 22, 2006

Om döden och Black Jim

Sen några veckor tillbaka är min B-uppsats i Litteraturvetenskap både färdigskriven och opponerad. Den är numera också godkänd av min handledare. Efter lite tekniskt trubbel har jag äntligen lyckats göra om uppsatsen till ett PDF-dokument. Så, gott folk, för första gången någonsin bereder jag er nu möjligheten att inte bara läsa min uppsats, ni kan även ladda ner, skriva ut och affischera hela staden med den, om det skulle locka er. Uppsatsen kan läsas och laddas ner här.

Uppsatsen handlar om hur diktaren Dan Andersson och döden gestaltas i Joakim Thåströms låt "Om Black Jim". Bland annat så dras paraleller mellan Thåströms text och Anderssons diktning. Dan Anderssonsällskapet har sagt att de är intresserade av att läsa uppsatsen, så jag har skickat den till dem nu. Om de tyckte att den var bra skulle de ha den tillgänglig på sitt museum så att man kan läsa och kopiera den där. Det vore kul om den spreds lite så, då blir det inte så överteoretiserat, att man bara skriver för sin egen skull.

2 kommentarer:

Anna sa...

Stärkt av ett fett vg i ryggen antar jag? Själv fick man nöja sig med g...

Jesper sa...

Det kan tänkas, ja.