lördag, juni 03, 2006

Hang the DJ

Trött på att stå och skrika dina önskelåtar vid sidan av DJ-båset, utan en chans till att bli hörd av DJ:n? Igår kom jag på den enkla, men fiffiga idén, att skriva upp mina två mest troliga önskelåtar på var sin sida av en papperslapp innan jag gick hemifrån. Så när man väl står där på dansgolvet och svingar sina armar och ben åt alla håll och musiken är okej, men inte fantastisk. Då trycker man bara upp sin önskelapp på mot DJ-båsets glas och vips så flödar de rätta beatsen och de sköna melodierna ut ur högtalarna.

Jag provade detta trick med stor framgång igår, på Slottsstallarna. Enda nackdelen var att de aldrig körde låten jag önskade, men det kändes som en fin grej.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé. Skulle man kanske använda sig av om man hade tid att gå ut... Far väl.

Anonym sa...

eller så kan man skriva upp låten/låtarna i mobilen och trycka upp den framför näsan på DJ'n.

Anna sa...

A DJ is not a jukebox ;)

Jesper sa...

Om en DJ kör så dålig musik att man måste önska fram bättre så får han eller hon skylla sig själv.

Anonym sa...

Eller så tar man med sig en liten mp3-spelare, letar upp de rätta kablarna, koppla in och så är myteriet ett faktum.

Jesper sa...

Ett DJ-myteri skulle vara mäkta festlig, men förmodligen inte speciellt populärt. Det är lite portningsvarning på det tror jag.