fredag, juni 09, 2006

Ny Thåströmsingel

Thåström ska släppa en ny singel från senaste skivan Skebokvarnsv. 209. Hurra! säger ni. Mhmm, säger jag. A-spåret "Sönder Boulevard" är väl inte en av de tre bästa låtarna på skivan, men den är ändå riktigt bra. Så den är helt okej. Men, B-spåret består inte av någon ny låt ellet någon spännande cover - det är en livversion av albumets sämsta låt "The Haters". Det faktum att låten handlar om Ebba Grön är ju hur häftigt som helst, men tyvärr så är det textmässiga utförandet smärtsamt dåligt. Det ligger långt under kvalitén på resten av skivan.

Det trevliga med singeln är dock, om jag förstår det rätt, att man utöver CD-singeln också får med en DVD-skiva med videon till underbara "Om Black Jim". Det är för övrigt om denna låt jag har skrivit min B-uppsats i litteraturvetenskap och under dagens opposition ska jag försvara den (uppsatsen alltså, inte låten).

Vill du veta mer om singeln kolla här och om du vill beställa den direkt kan du gå hit.

Inga kommentarer: