måndag, januari 16, 2006

Fulsurf - Del 1

Som sagt, det är tentatider, vilket innebär undanflyktstider. Man gör vad som helst för att slippa sätta sig ner och skriva några rader på den där viktiga hemtentan. Istället tar man tag i disken som har stått och möglat i två veckor eller dammar av varenda bok som man har i bokhyllan, trots att man faktiskt gjorde det så nyss som vid förra hemtentan. Det är då det är dags att ta till fulsurfandet. Fulsurfandet påminner i väldigt hög grad om det vanliga webbsurfandet, men det viktiga med fulsurf är att det måste ligga precis på gränsen mellan det som är roande och intressant och det som är totalt meningslöst och tidsödslande. Jag tänkte nu ge mina bästa fulsurftips till alla er som antingen skriver hemtenta, precis som jag, och till alla andra som bara letar efter en ursäkt att få göra något helt meningslöst.

www.jamesdean.comJamesdean.com
Beskrivning: Högklassigt fulsurf om filmlegenden James Dean. Biografi, fotogalleri och fan club.

Vackra hem
Beskrivning: Roligt inredningsreportage från Fittja.

Bingo
Beskrivning: Inte bingospel. Bra serier och nedladdningsbar musik med "bingo", allt från poppigt till hård hardcore. Lättnavigerat och trevligt tidsfördriv.

Cirkus Baus
Beskrivning: En av tidernas bästa hemsida, fulsurfarens bäste vän. Klicka på solen eller på tunnan i cirkustältet och den snälle cirkusdirektören Theodor Baus slumpar fram en spännande Daahdel åt dig.

Berättarverkstadens berättelsearkiv
Beskrivning: Sagor, myter och berättelser för ensamma nätter, spännande stunder, flippade fester och utsökt fulsurfande.

Monkey Jimmy's Friend LucasMonkey Jimmy's Friend
Beskrivning: Lysande White Stripesintervju, med frågor ställda av femårige Lucas.

The Official Ninja Webbpage
Beskrivning: En fin och pedagogisk sida om ninjor. Om vilka de är, om vad de gör, om hur fantastiskt häftiga de är och om hur man blir en själv.

Bikten.nu
Beskrivning: Bikta dina synder online, eller läs om andras bikter.

Claudia & Horts Swingsajt
Beskrivning: Claudia & Horts dansar swing. Det kan man se på bilder och läsa om på denna hemsida.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är mäkta förvånad över att du över huvud taget har något att lämna in i tentaväg med tanke på din gedigna fulsurfingskarriär. Nåja, du är inte ensam. Mitt bästa tips är damnsuckers.com som har alla de där gamla spelen som är försvunna från tid och rum, trodde du. Lagom meningslösa och lagom tråkiga för att kunna hålla mig sysselsatt i timmar

Jesper sa...

Med tanke på att jag faktiskt har kommit igång och skriva på tentan nu så vågar jag inte gå in på den sidan, med risk för att komma av mig helt. Egentligen borde jag inte ha nätverkssaldden ikopplad över huvud taget nu.

Anonym sa...

cirkus baus värmer din själ
och daahdlarna strålar lika klart som solen

Theodor Baus är en fin kille
Tack, Theodor, tack.

Jesper sa...

Ja, den där Theodor Baus har nog hjälpt många människor genom livet med ett leende på läpparna. Reko kille.