fredag, januari 13, 2006

DN, trash och självförsvar

Vårens bokkatalog, med vårens stora boksläpp, har tydligen precis kommit ut, utgiven av Svensk Bokhandel. Den verkar rätt intressant och rätt dyr. Något som verkar ännu intressantare är den alternativa bokkatalogen som ges ut av Bokförlaget H:ström. I den alternativa bokkatalogen bereds det plats för de mindre och mellanstora förlagen och deras utgivningar, som annars lätt kommer i skymundan bland de stora förlagens omfattande marknadsföring. Katalogen skickas ut till bokhandlare, tidnings-, radio- och tv-redaktioner och bibliotek. Den kan även beställas av privatpersoner för 50 kronor styck.

Den trevliga tidningen Ponton fick lite uppmärksamhet i DN:s På stan, det är de värda.

Mitt första stora collage - en garderobesdörr: Trash, Twist And Rock 'N' RollJag har alltid sett DN:s kultursidor som en symbol för det finkulturella, för snobbkulturen. Jag ska inte säga att jag har haft helt fel, men jag måste faktiskt erkänna att de kan ha en del intressant att läsa ibland. Dessutom har de bra serier, bland annat Rocky och Nemi, och så är det mycket bilder som man kan klippa ut till något framtida collage. (Hittills har jag bland annat gjort ett garderobesdörrscoallage och ett på mitt soffbord.) Åter till ämnet - DN. Anledningen till att jag läser DN så mycket nu är framförallt för att jag hittat ett proverbjudande med en månads prenumeration på DN för 49 spänn, det är rätt schysst. Och nej, det här är inte reklam för ni ska börja prenumerara på DN. Det är mer ett självförsvar. Jag har inte blivit finkulturist och jag tänker inte bli det. Jag har bara råkat få ett förmånligt erbjudande. Trash.

1 kommentar:

Anonym sa...

En annan fördel med DN är att den är skittjock, dvs man har att göra ett tag om man vill det.