onsdag, februari 01, 2006

Vad ska du bli

Jag vill starta bokförlag. Jag vill ge ut litteratur som är bra och fräsch. Som har attityd. Som rör på sig, framåt och utåt. Som är rock och pop och punk och swing. Jag vill ge ut Sabina, Glimmer och Andreas. Jag vill ge ut Lalehs dikt/textsamling. Jag vill ge ut Smålands motsvarighet till Gösta Berling. Jag vill ge ut svenska svar på Loe, Hamsun och Hornby.

Jag vill ge ut direkt på pocket. Jag vill ge ut böcker med omslag som stjäl blickar och som gör bokhyllorna snygga och äventyrliga. Jag vill ha 3D-text och collage. Jag vill ha skotthåll genom boken. Jag vill komplettera med soundtrack, e-bok, uppläsning, film.

Jag vill arbeta med roliga människor. Jag vill inte bli rik, bara gå runt. Det är det som är det tråkiga. Att man kanske inte gör det. Att man kanske inte säljer. Att man kanske kursar. Men sånt löser sig alltid, på nåt sätt.

Dagens låt:
Ebba Grön - Vad ska du bli

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas det kommer bli så. jag hoppas det går bra, och att du ler och säjer "välkommen" när min första roman är färdig ;)

Anonym sa...

Word! Jag kommer skicka halvtaskiga manus när jag sitter med min fyrtioårskris och sedan när jag fått ditt refuseringsbrev kommer jag ringa och säga "va fan, vi har ju druckit absint ihop... kom igen nu för fan...va...?"