fredag, februari 17, 2006

Thåström on the road

Thåströms vår turné har nu haft sin premiär, i Eriksbergshallen i Göteborg. Att döma av tidningsrecenssionerna så håller han fortfarande måttet. GP och Expressen gav spelningen varsin fyra av fem, medan Aftonbladet gav den full pott. Låtmaterialet är centrerat kring senaste skivan, men även en del tidigare solo- och Imperietmaterial. Från imperiettiden återfinns låtar som Århundradets brott och Du ska va president. Mycket av det övriga solomaterialet är hämtat från första självbetitlade plattan, t.ex. Karenina, Alla vill till himlen och Djävulen och jag. Ska bli kul att höra höjdarlåtar som Århundradets brott, Karenina och Djävulen och jag live. Tyvärr verkar det inte bli några Ebba Grönlåtar. Jag hade hoppats lite på nåt i stil med Mental istid eller Uppgång & fall. Hur som helst så får jag ge mig till tåls till den tionde mars, då Thåström kommer till Skövde, innan jag får se turnén, men det verkar va värt att vänta på.

Läs recenssionerna av turnépremiären här:
Aftonbladet:
Mäktigt och rått
Expressen:
Eriksbergshallen, Göteborg
Dagens Nyheter:
Thåström åldras inte
Göteborsposten:
Starkt och intensivt

Inga kommentarer: