tisdag, februari 21, 2006

Hat & blod

Nu har jag äntligen skrivit klart den senaste hemtentan. Tre dagar, drygt, det är nog mitt effektivitetsrekord hittills. Vet inte om det blev så bra, men det är alltid skönt när något är avklarat, vare sig det blir bra eller inte. Tror att jag fick till ett snyggt resonemang om könsroller och sexuella identiter i Herman Hesses Stäppvargen i alla fall. Funderar på att göra en jämförelse mellan Stäppvargen och Almqvists Drottingens juvelsmycke och bland annat titta på hur de behandlar könsroller och glidningar mellan dem i min c-uppsats, skulle kunna bli intressant.

Har köpt Ebba Gröns Kärlek & uppror begagnat, som en belöning för att jag fixat tentan, eller nåt. Skivan har ett grymt snyggt omslag, som i och för sig är ännu snyggare i stort format på vinylversionen. Tyvärr så är skivan redan repad. Jag förstår inte riktigt vad som hänt. Förut så fick jag i princip aldrig repor på mina skivor, men sen jag flyttade till Växjö har flera av mina bästa skivor blivit hackiga. Frustrerande och väldigt skumt. Måste vara några destruktiva Smålandspartiklar som hänger runt i luften här och river sönder alla blanka ytor de stöter på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det stämmer! Du har alldeles rätt i att det är de elaka smålandspartiklarna som repar skivor. Det är för övrigt samma partiklar som smyger sig ner i alkoholhaltiga drycker (företrädesvis rödtjut) och ger upphov till bakfylla. Förresten så firade jag också min tenta med ett inköp: fyra romaner till nästnästa delkurs. Det du!

Jesper sa...

Ja! De är jobbiga när det gäller skivor, men i rödvinsglas flippar de ju helt. Jag tycker jättemycket om Växjö och Småland, men att man inte går ut från den Småländska statsmyndigheten och sanerar bort de har förbenade parasitapartiklarna är för mig ett mysterium.

Jag har firat med farligt mycket inköp . De har ju inga av kurslitteraturen från nästa delkurs på biblioteket heller, förutom i Lamhult så klart, så man måste köpa massor böcker med dyr frakt.

Anonym sa...

Aha! Nu börjar jag förstå varför mina skivor är så repiga.. det är helt enkelt atmosfären som förstör dem, inte jag. :)