onsdag, februari 15, 2006

Bokrea och en flaska med rom

Bokrean närmar sig. Katalogerna har kommit och om en dryg vecka så smäller det. Jag blir alltid lite besviken efter att ha tittat igenom alla kataloger, det borde finnas lite mer och lite bättre böcker. Men samtidigt så är det nog bra att det inte finns det, för jag kommer göra av med pengar så det räcker ändå.

Något som man märker när man kollar igenom bokreareklamen är att man verkligen kan tjäna pengar på att jämföra priserna mellan de olika bokhandlarna. En bok kan vara tjugo kronor billigare på ett ställe, medan en annan kan vara dyrare där. På bara några böcker kan man tjäna hundralappar om man är riktigt prismedveten. Om du vill hitta de allra billigaste böckerna så är ett tips att även jämföra priserna på internetbokhandlarna, till exempel CDon, Adlibris och Bokus. Själv har jag beställt det mesta från internet, men ska köpa ett par böcker i de vandliga bokaffärerna också, dels för att de har olika sortiment och dels för att det känns mer som riktig bokrea då.

Så till den ständiga frågan - hur ser sjörövarboksskörden ut på årets bokrea?

Jag har hittat följande pirattitlar:

Havens stråtrövare - Robert Hermansson
(24 kr på Adlibris; 39 kr på Bokus; 49 kr på Akademibokhandeln och Bokia; 59 kr på CDon) Observera dock att Adlibris version är i pocketformat, medan de andra är häftade.

Tre sagor (inklusive Morfar är en sjörövare) - Jan Lööf
(89 kr på Akademibokhandeln)
One Piece - Äventyret kan börja

Fakta i närbild: Pirater
(49 kr på Akademibokhandeln)


One Piece 1: Äventyret kan börja
- Eiichiro Oda
One Piece 2: Ruffy mot clownen Buggy - Eiichiro Oda
(20 kr styck på Bokia)
Det här är lysande sjörövarlitteratur, riktigt rolig japansk manga.

2 kommentarer:

Johan Wicklén sa...

Men man har ju inge pengar den 23'e. Jag har hittat massor på akademibokhandeln ; )

Jesper sa...

Jag har faktiskt gått emot min slösaktiga och slappa karaktär för en gångs skull och lagt undan lite pengar till bokrean. Annars kan man ju beställa från nätet, så kan man vänta med att betala tills pengarna kommer.