lördag, februari 11, 2006

Oh, sinnerman

Äventyraren Thomas CrowÄnteligen, änteligen! Jag har fått min nya dator. Jag har fått igång internet på den. Jag har inte hällt vatten på den. Jag har inte hällt vin på den. Jag har inte hällt te på den. Den fungerar! Så fruktansvärt skönt.

Hyrde
The Thomas Crown Affair igår. En riktigt bra och sevärd film med bland andra Pierce Brosnan och Rene Russo i rollerna. Huvudpersonen är den superrike företagaren Thomas Crown, som ständigt söker nya kickar, bland annat genom en genial konstkuppp. Ibland känns det som att den skulle kunna ha gjorts ännu ännu snyggare. Filmningen och klippningen kändes ibland lite slarvig. Detta vägdes dock upp av en härligt genomtänkt story och ett tidvis underbart soundtrack. Det är härligt med en film där man löser problem genom smarta klurigheter istället för att man bara skjuter sig ut. Soundtrackets höjdpunkt är Nina Simones Sinnerman, en helt fantastiskt bra låt, bara den gör det värt att se filmen.

Inga kommentarer: