fredag, mars 03, 2006

Friday on my mind

Så var det helg. Kan inte direkt påstå att det känns så mycket, veckodagarna och helgerna flyter ihop när man har så oregelbundna scheman. Men nu ska jag i alla fall ta tåget hem till Skövde och vara där i några dagar. På tåget ska jag som utlovat träna upp mitt läsa-utan-att-bli-åksjuk-sinne igen.

Jag har fegat ur lite när det gäller mina
tidigare planer om sommarjobb. Istället för att helt förlita mig på att jag skriver årets svenska bok, och därmed vinner Forum och companys romantävling och vinner en halv miljon, så har jag nu skickat iväg ett tiotal arbetsansökningar. Lite i sista sekunden kanske, men jag känner mig ovanligt peppad faktiskt, för i år har jag sökt så spännande jobb.

Här om dagen tipsade jag om bloggen
embryo. Nu har jag fått adressen till en intervju som Aftonbladet har gjort med bloggens upphovsman som är rätt kul, kolla in den här.

Nu dunkar grannarna i väggarna, eller i golven. Undrar om de sätter upp tavlor eller har hård mys-stund eller om jag spelar för hög musik. Tavlor, förmodligen.


Auf wiedersehn, mein Autobahn!

Inga kommentarer: