torsdag, mars 02, 2006

Wild Animus

Jag tycker om gratissaker.
Igår fick jag en dumlekola av en utställare på universitetet.
I helgen fick jag en bok och en t-shirt från en släpvagn i Oslo city.

Boken heter Wild Animus och är skriven av Rich Shapero. Motivet på t-shirten är det samma som bokens omslag - ett lavarött manshuvud som skriker och tycks ha fått stora delar av halsen och ansiktet bortbrända eller bortbitna. Enligt ett medföljande kort är boken första exemplet på "extreme story telling", som ska innefatta inte bara litteratur utan också bland annat musik och bildkonst. Om "extreme story telling" blir någon stor genre återstår ju att se, men om den blir det så var jag i alla fall bland de första att nämna den och om inte så har jag fått en gratis tröja.

Jag har inte läst boken än och med tanke på den aktuella kurslitteraturlistan i skolan så lär det dröja ett tag till, men när jag gör det så ska jag lämna besked om det är något att ha eller inte. Till dess kan ni alltid kolla in Wild Animus hemsida.

Som Shapero & co säger: The Sweetes kiss leavs a chest wound

Inga kommentarer: