torsdag, mars 09, 2006

Du måste va sjuk

Jag blir inte så ofta rejält sjuk och jag får i princip aldrig feber. Den här veckan däremot har jag, ända sen i måndags, haft feber, grymt ont i halsen och kännt mig allmänt dålig och borta. Hade det varit vilken annan vecka som helst hade jag självömkat mig en liten stund, kanske inte ens på öppet på internet utan bara hemma för mig själv, och sedan tagit det hela med ro, men det funkar inte riktigt nu. I morgon ska jag nämligen se Thåström live. Okej om det varit här i Växjö, då hade jag bara kunnat sätta mig i en rullstol och låtit nån knuffa in mig i konserthallen, men nu är spelningen i Skövde och jag måste köra bil dit, trettio mil själv. Men jag tänker inte ha gått och väntat och längtat i tre år förgäves. Planen är att jag ska gå upp vid niotiden på morgonen, börja hälla i mig vatten, Ibumetintabletter och hostmedicin, sedan sova nån timme till, sedan vakna, dricka massa vatten, vakna ännu mer i duschen, dricka yoggi, ta ännu mer tabletter och sen förhoppningsvis sätta mig i bilen och hålla på mig på vägen hela biten till Skövde. Det ska nog funka, saker brukar ha en förmåga att lösa sig på ett eller annat sätt.

1 kommentar:

Johan Wicklén sa...

Det förklarar din frånvaro på föreläsningarna. Hoppas du kryar på dig, jag hade oxå tok-influensan och det var inte alls kul.