torsdag, mars 23, 2006

All the young punks

Vad hände med de femtonåriga punkarna med tuschmålade t-shirts och karamellfärgfärgade tuppkammar? Vad hände med de svettiga punkkonserterna? Med de svängande kängorna, sparkande benen och ömmande fötterna? Med ska-gunget och anrkistsalivet? Med Cosa Nostra? Vart blev Mähälium av? Var är de söndersparkade och överdistade treackordsgitarrerna? Var tog skriken och refrängerna och kampdansviljan vägen? Vad hände med alla nyktra och häxblandade konserter med svettiga tröjor, blodiga knogar och svimmade ögon?

Vad som än hände så kommer allt tillbaka nu, det är ju vår. Det här är året då femtonårspunken slår tillbaka och tar över scenerna igen. Jag hoppas det i alla fall. Och kom ihåg, det var inte jag som sa det först, det var Dojan.

Eller som grabbarna i Mähälium sa:
OM DU SKA DÖ, DÖ MED KÄNGORNA PÅ!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag spelade i punkbandet Mähälium från Falköping. Bara så du vet!

MVH Rka Avskum (fd. Starfighter)

www.snutjavel.com

Jesper sa...

Haha. Fan, vad respekt.

Anonym sa...

Först Hets trallpunk, sedan [ingenting]s punkdrömmar. Profetian är på väg att bli sann!

Anonym sa...

Vi blev gamla och trötta (på oss själva och varandra tror jag).
Sen e de ju som så att slyngel musik görs bäst av slynglar....
Kul att du kommer ihåg skiten iaf, å i å med allianssegern i valet lär vi nog få uppleva ett jävla uppsving på punkband inom kort

Haré gott
Tholle Starfighter

Anonym sa...

Jag saknar det :/