tisdag, april 04, 2006

Punkhets

Det var inte länge sen jag skrev att det här är våren när punken kommer tillbaka. Nu har vi fått det första beviset - Hets. Hets är något av en allstargrupp med medlemmar från bland annat Fireside och Doktor Kosmos. Videon Neråt Bakåt går just nu het på ZTV. Än så länge så har jag inte hört så mycket mer än Neråt Bakåt, men det jag hört låter väldigt lovande. Det låter åttiotal (fast på ett fint sätt), det låter nytt, det låter fräscht. Det är punk och attityd. Nu återstår bara att se om de håller måttet i längden, jag hoppas det.

Titta på Neråt Bakåt-videon och lyssna på fler låtar här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag minns att du ett tag hade omotiverade länkar till bilder på saker. typ om det stod "bulle" så var det en länk till en bild på en bulle. sånt får du gärna börja med igen.

Anonym sa...

Hets har en låt som heter något i stil med Uffe, syftande på Ulf Lundell, i vilken de något hetskt (!) frågar sig hur det kan komma sig att denne numera något mossige herre har kunnat skörda sådana enorma framgångar. "Nej, det är inte så att vi hånar Uffe, vi bara undrar liksom", sa de i en tv-intervju med Aftonbladet.