tisdag, oktober 16, 2007

Äventyrliga swingskatter på youtube, inte Constantinople

Ibland är internet fantastiskt. Låtar som man råkar höra en gång går både att leta upp information om och få tag på. För många år sen hörde jag en låt, en gång, som fastnade. Då trodde jag att det var swing och att den hette "Istanbul Consantinople". Nu har jag kommit fram till att låten heter "Istanbul (Not Constantinople)". De versioner jag har lyckats leta reda på på Youtube är gjorda av The Might Be Giants, men enligt engelska Wikipedia är det inte de som har gjort originalet. Här är (tillsammans med en tecknad film som bonus) i alla fall låten och den är jävligt svängig:



Texten hittar ni här, om ni vill sjunga med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå! Det är ju "Puttin' on the Ritz" från filmen med samma namn. Lite populärkulturell allmänbildning om jag får be!

Här har du orginalet:
http://www.youtube.com/watch?v=4RcgLOsmgUI