torsdag, oktober 18, 2007

Äntligen!

Vid tvåtiden i natt klistrade jag fast den sista bilden på min sista krönikevinjett till Smålandspostens Ungsidor och för några minuter sen mailade jag in den färdiga versionen till redaktör Tuva. Jag har jobbat med de här vinjetterna sen början av juni och har sammanlagt gjort sexton sjutton stycken, alla med collageteknik. Krönikevinjetterna syns i Smålandspostens lördagsbilaga och i nöjesbilagan Galej, som delas ut gratis i Växjö på fredagar. De andra finns publicerade på Ungredaktionens hemsida. Mer om allt det där och hur ni hittar dem finns här.

Även om det har varit både väldigt kul och utvecklande att få göra alla de här illustrationerna är det riktigt skönt att vara färdig med dem nu. Alla har ändå utgått från en ganska bestämd mall och vissa begränsningar. Nu ser jag fram emot att få göra några helt fristående collageprojekt (jag har ett antal idéer på gång) och att få göra mer vanliga (och större) illustrationer till artiklar och liknande.

Detta ska jag fira med en kassler- och makronlunch, sen ska jag författa en recension av Karlskronapunkarna The Bones senaste skiva, till BLT.

Inga kommentarer: