söndag, augusti 06, 2006

Elvis lever!

CliffhangerMetroserien Elvis har precis haft premiär med sin egen serietidning. Lågavlönad grovarbetare som jag är så har jag ännu inte haft råd till ett nummer själv, men jag har tjuvbläddrat lite i ett ex och det såg lovande ut. Sen en tid tillbaka huserar Elvis som husserie i gratistidningen Metro. Serien är väl knappast nyskapande. Djur som beter sig som människor, det vill säga ganska korkat och cyniskt. Nyskapande eller ej så brukar den i alla fall vara ganska rolig och det är väl det som är meningen. I Elvistidningen medverkar även ett par biserier, bland annat Jan Stenmarks genialiska och oerhört roliga bilder. Tidningen är nästan värd att köpa bara för Stenmarks skull. Så greppa plånboken och trotsa - eller snarare underkasta dig - de monsturösa serietidningspriserna (annat var det på min tid, när jag var ung) och införskaffa Elvis Nummer 1.

Inga kommentarer: