fredag, oktober 27, 2006

Sarons sandkorn

Det är ett tvång mer än en sång, det är en visa mer än en bok. Jag är Jesus Kristus. Jag är frälsaren. Jag är Gud, jag är Guds son. Så ta emot mig, med palmblad och öppna armar. Kom skölj ner mig, med socker och vin. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar de som hatar mig. Jag älskar Maria. Jag älskar Magdalena. Hon älskar mig, hon älskar mig. Vi älskar varandra. Vi älskar i ökenhyddan, när sanden och hettan tränger på. När huset darrar i den frustande vinden skakar vi. Då svettas vi, då blöder vi, då älskar vi som hela öknen älskar. Som naturen, som alla vackra blommor, röda vallmon som sprider sina frön på ängen. Jag är Jesus. Jag är Kristus, messias, er frälsare. Din Gud. Jag älskar dig med öppna armar. Som en bok. Som en ändlös öken. Som ett blått blått vatten. Jag är Kristus. Jag är ett palmblad, under dina fötter.

Inga kommentarer: