måndag, oktober 09, 2006

Köp en karaktär!

Enligt Smålandsposten, eller snarare TT, så håller en brittisk författare på att auktionera ut karaktärer till sin kommande bok. Om man betalar högst pris får man alltså bestämma vad karaktären ska heta. Så jag tänkte att jag skull haka på det här och erbjuder nu, till ett fast pris, en karaktär i en dikt för endast fem tusen pix. Och, gode kund, käre medborgare, om du slår till nu. Om du skickar pengarna i denna stund, då får du inte bara en karaktär, då får du inte bara en dikt. Då skickar jag också med två bikaraktärer, en fokalisator och ett rykande färskt haiku. Tag chansen, lyft hatten och plocka fram sedlarna och korten. God' vän, detta är din väg in i litteraturhistorien!

2 kommentarer:

Johan Wicklén sa...

Kan jag få en valfri bokstav för en tjuga och en apelsin?

Jesper sa...

Det skulle jag kanske kunna gå med på. Men bara som ett introduktionserbjudande. Jag förutsätter då att du i framtiden kommer investera avsevärt större summor i mina litterära verk.