torsdag, oktober 26, 2006

Försvarets hudsalva

Anledningen till att jag har gjort mig känd i de här trakterna är knappast för mitt trendsinne. (Vad den verkliga orsaken är tycker jag knappast att det här är rätta forumet för att diskutera.) Som tur är så har man ju vänner som är lite mer trendkänsliga än en själv. När det gäller den franska sidan så är det framförallt Arre som håller gluggarna öppna. Han reser som i skytteltrafik mellan Paris och de småländska skogarna och nu har han berättat för mig att varje fransos och fransyska värda namnen använder sig av svenska försvarets hudsalva. Så jag har ju inte haft mycket att fundera på, av till apoteket bar det.

Försvarets hudsalva är en märklig produkt. Det kan i princip användas till vad som helst. Här följer några exempel:

  • Man kan använda hudsalvan som stekfett.
  • Om man har torr hud så kan man smörja in den med salvan.
  • Om man har sår kan man smörja in dem också, så läker dem innan man ens hunnit få på korken till själva salvstiftet.
  • Om man behöver en käck acessoar till sina ny kläder kan man gå runt och hålla upp sin hudsalveburk eller så kan man helt enkelt borra ett hål genom burken och trä en kedja genom, så har man plötsligt gjort sig ett chickt halsband.
  • Om man vaknar upp någonstans utan kläder och fryser men ändå har försvarets hudsalva med sig så kan man smörja in hela kroppen med salvan, så skyddar fettet i salvan mot kölden och om man sedan rullar sig i grus kommer dessutom hela kroppen bli täckt från insyn då saker som grus fäster så lätt vid fet hudsalva.
  • Om något lossnar från något, vad det än må vara, så kan man sätta fast detta något vid det andra något med lite hudsalva.
  • Om det är dåligt glid eller för lite fäste under skidorna är det bara att valla skidorna med försvarets hudsalva.
  • Om man inte hunnit göra inlämningsuppgiften till skolan är det bara att lämna in ett stift försvarets hudsalva istället.
  • Om man missar en dag på jobbet är det bara att smeta försvarets hudsalva på läpparna och sen le sitt mest urskuldande leende dagen efter, så smälter chefen som stekfett i händerna på en.
Kort sagt - möjligheterna är obegränsade. Man kan då ställa sig frågan - varför slutade jag då med försvarets hudsalva senast, så att jag nu var tvungen att börja med det igen? Jag ställde mig själv denna fråga och kom idag helt oförhappandes fram till svaret när jag utan att tänka på det började tugga på salvstiftet samtidigt som jag smörjde in mina sönderblåsta läppar - sist jag använde försvarets hudsalva så tog det slut så snabbt eftersom jag hela tiden åt upp det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror det är försvarsmaktens bästa uppfinning. det är inte ens ett dåligt försäljningsknep, skiten funkar ju! (fast de borde förbättra locken för de spricker alltid så jag får tobak i mitt stift).

martina sa...

i love it. det är underbart, rent ut sagt. men vet du vad? man sa passa sig för en sak, stekfett+läppar+sol=AJ! annars är det genialiskt och billigt.