tisdag, maj 09, 2006

Solsting

Solen skiner, fåglarna kvittrar någonstans bakom alla technobeats från grannen, bussarna kör runt med vimplar på taken och träden är fulla grönskande blad. Och här sitter jag framför datorn inne i lägenheten och skriver på min B-uppsats. Idag har jag för en gångs skull kommit igång ganska bra med mitt skrivande, så man kan fråga sig varför jag sätter mig och skriver ett blogginlägg då. Kanske för att fira.

Jag har precis fått uppgifter från en väl initierad och medaljerad och nypolerad källa att kritikeryrket ska vara rena gräddfilen in i förlagsbranschen. Kanske något att försöka slå sig på då. Frågan är bara hur man ska gå till väga. Dels funderar jag på att läsa någon skriva-kritik-kurs framöver och sen får man väl försöka nästla sig in på dagensbok.com eller någon slags tidning. Till dess kan jag ju allt spy ur mig fler recenssioner här i bloggen. Men först ska jag nog skriva klart min uppsats. Mer om den när den är klar.

Idag startar 6:an på tv, som något slags komplement eller ersättning för ZTV. Jag är måttligt imponerad för tillfället. Ta inte musikvideorna ifrån oss!

Blomma.

Inga kommentarer: