söndag, juli 23, 2006

Last night a DJ saved my life

I snitt spenderar jag fjorton timmar per dag med att ta mig till jobbet, arbeta och sen ta mig hem igen. Att jobba är lugnt, när man väl är där så rullar dagen på och man har saker att göra hela tiden. Transportsträckorna till och från jobbet kan däremot bli väldigt sega. Det enda som gör att jag står ut med dem, förutom tanken på det tunna men ack så välkomna lönekuvertet, är min nya mp3-spelare. Jag har inte införskaffat någon avancerad Ipod som rymmer hela min skivsamling, utan en plastig mp3-spelare med 128 megabytes utrymme för trettionioochfemtio, tillsammans med tre nummer av en förhoppningsvis ypperlig historietidsskrift. Avancerad eller ej så spelar den musik och det är det som är huvudsaken.

Låtar som håller mig vid liv på cyklar, bussar och busshållplatser tidiga morgnar och sena kvällar:
Ebba Grön - Happy
The Ark - Clamour For Glamour
Hans Stengård & Konstnärskollektivet Allan - Mera mera
Ladytron - Play Girl
Stuttgarten A.M. - Padlocked
Dio - Holy Diver
Anna Ternheim - I Say No
Elliot Smith - Some Song
Eldkvarn - M/S Alkohol

Inga kommentarer: