onsdag, juli 05, 2006

Författarskola

För den som är intresserad av att gå en författarskola, men som ändå inte orkar släpa sig iväg någonstans så kan Johanna Tydells hemsida vara värt ett besök. Tydell, tidigare augustvinnare och författare till bland annat I taket lyser stjärnorna, har där lagt ut en författarskola i tio delar. Varje del består av ett videoavsnitt där Tydell pratar, berättar och ger skrivartips. Bland annat tar hon upp olika sätt att inspireras, arbeta och skriva på. Tanken är bra och det är ett smart sätt att utnyttja den nya tekniken på (för att visa filmerna tar hemsidan hjälp av You Tube).

Personligen har jag lite svårt för videosnuttarna, jag hade föredragit alla tipsen i textform. Om inte annat hade det varit bra med både videosnuttarna
och texter. Men snacka om att leta problem, jag tycker det är en riktigt kul och trevligt initiativ. Titta på författarskolan här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det hackade hela tiden när jag skulle titta på videon, annars verkade det bra.

sjysst blogg du har skapat! den var ju länkad på pontons hemsida också.

Jesper sa...

Hanx.

Fast anledningen till att ponton länkar till mig är att jag skrev in min adress på skicka-in-kulturlänkar-sidan hos dem. Så det var inte så att de va ute och fulsurfade en dag och slank in på min blogg och tänkte "åh, det var en skön katt, det". Men det är ju trevligt ändå.