tisdag, november 06, 2007

Sidorna yr i luften

Bok efter bok ramlar utläst ur händerna på mig, skuttar några steg och sen woops-vips in i gräddiga bokhyllan. Här om dagen läste jag ut Tanja Suhininas roliga bok Phonephucker, som handlar om att jobba som telefonhora. Förutom att den är snaskrolig, stillar nyfikenhet och är kryddad med Elin Jonssons snygga illustrationer och seriesidor plockar den också upp intressanta frågor om fördomar, feministiska tabun med mera. Självklart har jag recenserat boken och recensionen hittar ni som vanligt på Nittonde Stolen.

Igår läste jag även ut Stephen Kings gemytliga
Att skriva och för någon vecka sen läste jag ut Salman Rushdies Satansverserna. Den senare var häftig och tidvis hur bra som helst, men jag föredrar ändå hans debut Midnattsbarnen som är fett bra. Jag är glad att jag varken ska recensera eller skriva någon litteraturvetenskaplig uppsats om Satansverserna, för den hör till en av de svåraste böcker jag har läst, faktiskt. Sen har väl inte det faktum att jag har dragit ut läsningen på ett par månader och läst flera andra böcker parallelt underlättat direkt.

Den här veckan är det i alla fall inget skönlitterärt som gäller. På fredag har jag nämligen en stor och hemsk grammtiktenta som jag ska göra mitt bästa för att klara av.

Over and out.

Inga kommentarer: