onsdag, november 14, 2007

Balla och fula bokomslag

Nittonde Stolens formgivingstema fortsätter och i lördags skrev jag om David Baldaccis Till siste man som har ett skotthål rakt genom boken. Den texten finns att läsa här.

Missa inte heller
den lilla recension jag publicerade igår, om Stephen Kings bok
Att skriva. Förutom att boken i sig är klart läsvärd blir jag väldigt nyfiken på om det där omslaget verkligen är på allvar. Någon sämre bild än så har jag svårt att föreställa mig att det skulle finnas på mr King.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har för mej att den boken suger rätt hårt? stephen king liksom, visst han är en stor författare, skriver helt okej, men ändå, han är en sån där författare som går i skola för att lära sej skriva, han rättar sej efter alla skrivregler och gör allt som en duktig författare ska göra. så känner jag i alla fall. "nu ska vi lära oss skriva, isolera dej, göm dej i källaren, du kommer inte klara av att skriva en bok om du inte stänger av yttre omständigheter som kan förlänga och försvåra ditt arbete, drick en massa kaffe, sitt uppe hela nätterna, testa kokain och amfetamin när kaffet slutar fungera, tillslut blir man emun och behöver nåt STARKARE, en riktig författare behöver inga vänner, ingen familj, han behöver bara sina papper och sin penna, han behöver bara sitt skrivande, en riktig författare ger ut fem böcker per år, på rullande band, och sen ska ett företag äga författaren och ge honom deadlines."

phu...stackars stephen king.