söndag, mars 04, 2007

Oh, oh! Out of the zoo

Ja, vad händer, vad händer? En hel del, får jag lov att säga, även om inte så mycket av det syns här i bloggen. Gardiner sys till och sätts upp, slarviga uppsatspapers skrivs, magiska böcker läses, storartade projekt planeras, psykadeliska kuddar införskaffas, tågluffardrömmar dröms. Dessutom verkar jag ha ramlat handlöst ner i en manisk collageperiod. Hela mitt utdragna köksbord är fyllt av högar med små och stora bilder, limstift, saxar, pennor, glas, ljus och chokladkartonger. En collagetavla i formatet 40x50 cm är på g. Förmodligen är det bäst om jag kan få klart det så snabbt som möjligt, så att jag åter kan börja tänka på annat, inte minst skolarbetet.

I denna villervalla av inredningsdetaljer, bilder och dåliga skolsamveten har jag dessutom hunnit klämma ur mig en ny text på Nittonde Stolen. Jag inledde idag vår nya tipsserie "Ei saa peittää" med en jämförelse mellan de båda praktverken
Gösta Berlings saga och Trainspotting. Hela härligheten ligger ute till allmän beskådan här. (LÄS, för fanken!)

(För övrigt ryktas det om att skaparkollektivet Tranans Mamma ska resa sig som fågeln Fenix ur askan och kasta sig in i nya storartade projekt nu i vår. Vi väntar med andakt.)

Inga kommentarer: