torsdag, mars 01, 2007

Bokrea

Ja, sen ett par dagar är bokrean igång igen. Hur trevlig tanken än är så blir den bara tråkigare och tråkigare för varje år. Titlarna är ungefär de samma och nästan alla böcker kan man fortfarande köpa mycket billigare på pocket, än vad de kostar på rean. Jag vill ha mer specialutgåvor. Boxar, paket och grejer. Hela serier, författarskap, teman med mera i snyggt förpackade boxar eller åtminstone ihoptejpade till ett förmånligt pris. Mer sånt i framtiden!

Men självklart har jag ändå inte kunnat hålla mig från ett par små inköp. Följande böcker blev årets skörd:
  • "Örat mot väggen" - Jan Stenmark [För att hans teckningar är smått genialiska och grymt roliga.]
  • "Lokmannen" - Knut Larsson [För att han verkar spännande, tecknar oerhört snyggt och har en av seriesveriges mest särpräglade stilar.]
  • "Tusen och en natt - II" [För att jag har första delen. Det är ballast att ha båda två.]
  • "Nya författarskolan" - Göran Hägg [För att den verkar intressant.]
  • "Beat!" [För att jag tycker om antologier och för att den innehåller intressanta poeter och författare som Allen Ginsberg och Patti Smith.]
  • "Att skriva" - Stephen King [För att jag har hört att den ska va bra och givande och för att den va så billig.]
  • "Klitty III" - Anastacia Wahl [För att man nästan bör ha läst nån av de kontroversiella och omtalade Klittyböckerna från Vertigo förlag, men mest för att den är så fruktansvärt snygg inuti med rosa sidor och röd text.]
  • "Förlåt, nej, jag menar aj" - Regina Lund [För att jag tror att den kan vara riktigt bra emllenåt, för att man får väldigt många dikter för pengarna och för att den är coolt formgiven - som en telefonkatalog med utskurna högermarginaler.]
  • "Slakthus 5" - Kurt Vonnegut [För att den verkar cool och för att jag har hört att den ska vara både bra och stilbildande.]

Inga kommentarer: