fredag, september 12, 2008

Slöhetens slappa arm

Ett visst mått av tröghet, slöhet och döhet, råder här på bloggen, som en sista lugn oas i mitt annars hektiska liv. Typ. Internet lever i alla fall igen, vilket är högst tillfredställande. Jag har sen länge slutat förneka mitt internetberoende, men när man väl står här i en och en halv vecka utan uppkopplingsmöjlighet är det ändå slående hur jobbigt och handikappande det blir.

Skolan och förlagsvetenskapen rullar på. Böcker och föreläsningar betas av. Än så länge rör det sig mycket om torrsim, men det drar snabbt ihop sig till stora beslut om bland annat praktikplats och uppsatsämne.

Bedöma böcker gör jag i alla fall redan. Senast igår publicerade jag en ny recension på Nittonde Stolen. Kolla in!

En kul grej är att jag blivit kontaktad av de som sätter ihop niornas nationella svenskaprov. De ska tydligen ha med en av mina (äldre) dikter i nästa års texthäfte (som har en upplaga på 150 000). Inte illa. Synd bara att jag inte får läsa alla elevernas tolkningar och annat, som de ska skriva med utgångspunkt i (bland annat) min dikt.

Inga kommentarer: