fredag, september 19, 2008

Hemmahos

Det kommer ju aldrig någon inredningstidning och visar upp vårt boende för omvärlden, så jag tvingas ta saken i egna händer. Här kommer därför lite bilder från vingliga Vendelsö och nya lägenheten.

Emmausfyndsoffan i ena halvan av vardagsrummet, med stora solfönster.

Köket med våra hemmamålade stolar i centrum.

En liten bit av sovrumsväggen.

Den gula byrån och vinylskålen.
Balkongen, med utsikt över fotbollsplanen. Tyvärr är redan en av de nyköpta stolarna knäckta. Tur att vi hade snott en bänk.


7 kommentarer:

Eva-Lena sa...

Hej!

Roligt att se hur ni fått det! Låter som om du kommer att gilla storstan tillslut. Kanske inte kommer därifrån...

Ha det!
Kusin Eva-Lena

Jesper sa...

Hej! Nej, vi får se hur länge jag blir kvar här, det blir nog några år åtminstone. Hittills trivs jag riktigt bra. Det känns fortfarande lite som att vara turist, men det är ju rätt trevligt det också.

loathing sa...

fiktigt fin lägenhet. sådär lite bubblig..det e kul med inredning, men inte kul när man inte har pengar. man får satsa på detaljerna istället då. förra veckan på en loppmarknad köpte jag en skylt där två brudar sitter i en bastu och så står det sauna soumi..och min kille e ju finne så den satte jag upp på toadörren...sauna betyder ju bastu dårå, men endå.

Jesper sa...

Loathing: Jo, detaljer is the shit. Men man får ju anpassa inredningen efter plånboken. Vi sålde två soffor och köpte en begagnad för 300 spänn istället.

Sølve sa...

Ser kjempeflott ut. Spesielt likte jeg godt kjøkkenstolene - det er slike farger man blir glad av. Håper jeg får anledning til å komme å besøke dere

Sølve

Jesper sa...

Sølve: Ja, de lyser upp fint på gråa morgnar. Du är väldigt välkommen hit, så fort du har vägarna förbi!

Caroline sa...

Verkligen jätte snyggt!