fredag, april 11, 2008

Förlagsbranschen nästa

Jahapp, så var den inskickad. Min ansökan till höstens Förlagsvetenskapskurs på Stockholms universitet. Jag hoppas verkligen jag kommer in, eftersom det har varit tanken hela tiden, att jag ska toppa mina tidigare studier med den. Men i värsta fall får jag läsa något annat under tiden, och/eller jobba lite, och sedan söka den året därpå igen. Det hänger bland annat på hur knussliga de är med högskolepoängen.

Tills dess står mina tjänster lediga för alla förlag som är intresserad av redaktör, lektör, korrläsare, formgivare, illustratör, kopierare, kaffekokare, muffinbakare, skoputsare eller vad det nu kan tänkas vara. Kom an, bara, kom an!

1 kommentar:

loathing sa...

att vara kaffekokare på nåt kontor i en skrapa mitt i stan, fan vilket drömjobb. jag vill ha ett jobb som inte betyder nåt, som inte räknas i det stora hela. såna jobb är dom vackraste som finns.