onsdag, september 05, 2007

Roll Over Beethoven

Jag är ingen bilmänniska. Märkena jag känner igen går att räkna på en hand och modellerna kan man räkna utan ett enda finger. Det ska till väldigt mycket för att jag ens ska reagera på utseendet på en bil. För det mesta ser jag dem bara som bruksvaror, metallfordon med fyra hjul, men visst finns det undantag, såklart. Dels den där bilen med en fettvalk i fram, vad nu den heter. Den är skitful. Och så har jag hittat min nya favoritbil. En bil som faktiskt är snygg. Skoda cabriolet. Jag vet inte vad modellen heter och jag vet inte när den tillverkades, men jag gissar att det var för ett antal år sen. Vi såg ett antal exemplar av dem när vi var i Prag och de var sjukt charmiga. Lika balla som de amerikanska femtiotalsbilarna, men utan vräkigheten. Stilfullt, helt enkelt. En sån skulle man glida runt i när man bilbausar, med en bubblig bruscola, milkshakes, hamburgare och riktigt svängig jukeboxrock'n'roll.
(Bilden är lånad.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde att man måste ha med en riktigt snygg brrrud också. Helst en med alldeles för mycket rosa tuggummi i truten, yvigt blont hår och vid kjol. Hon ska vara så där lagom nonchalant, fast bara på låtsas och gärna ha en plunta i att band runt låret också.

Jesper sa...

Såklart, men det tog jag nästan för givet.