tisdag, september 18, 2007

Bland kottar och kisar

Att blogga är det sista jag borde göra nu, mitt i fastandet och stressen. Men jag bara måste, bara lite. Jag vill nämligen tillkännage mitt nya favorituttryck: "att lira trynorgel" som jag antar betyder "att vissla". Det är sådär finfult, charmigt och himla tufft. Så. Åter till dagordningen. Klart slut.


Uppdatering:
Om jag inte hade tid förut så har jag det ännu mindre nu, men vad gör jag inte för att ordna upp saker och ting. Det är nämligen så att jag har begått ett misstag. "Trynorgel", som jag nämnde här ovan har ju självklart inget med vissling att göra (jag ber om ursäkt), det är ju ett munspel. Frågan är då om inte uttrycket, eller ordet, åker ner några placeringar på min lista. Istället har jag blivit förtjust i "norra kardan". Nä, hepåre!

Inga kommentarer: