torsdag, september 06, 2007

Harry & Tinto online

För er som är sugna på att sätta tänderna i ett par queeriga uppsatser kan jag tipsa om att både min c- och d-uppsats i litteraturvetenskap ligger ute på nätet nu. De kan bland annat läsas på Uppsatser.se. Min c-uppsats heter "Stäppvargens mask" och är en queerteoretisk analys av Hermann Hesses bok Stäppvargen. D-uppsatsen - som går under den dramatiska och mäkta fräsiga titeln "I ljugen, I ljugen, jag är ej en kvinna!" - är också den gjord med en queerteoretisk utgångspunkt, men den behandlar istället CJL Almqvists Drottningens juvelsmycke.

Om det ändå skulle finnas någon av er som inte orkar sig på en trettio- eller fyrtiosidig akademisk uppsats kan jag - under stort hemlighetsmakeri och diskretion - tipsa om att d-uppsatsen förmodligen kommer att publiceras i någon form och något sammanhang på Nittonde stolen, längre fram i höst.

Här finns annars uppsatserna att läsa:

Inga kommentarer: