söndag, juni 03, 2007

Yoho, a pirates life for me

I fredags var jag på bio och såg den tredje Pirates of The Caribean-filmen. Jag var faktiskt positivt överraskad, den var mycket bättre än vad jag hade väntat mig. I och för sig fanns det en hel del logiska luckor, den var ungefär en trekvart för lång och dialogen kändes ganska hafsigt ihopskriven. Men utöver det! Oh. Sjörövare, Johnny Depp, en skitcool pirat-Keith Richards, en festlig piratkung och oväntat bra storyvändningar, det kommer man ganska långt med. Om nu bara Disney, för en gångs skull, mot alla möjliga tänkbara odds, kunde nöja sig med de här tre filmerna och inte göra ytterligare en uppföljare skulle de kunna gå i havsgraven med värdigheten i behåll. Man kan ju alltid hoppas, men jag fruktar urmjölkning till sista torra droppen.

För er som ändå inte har fått nog av piratlivet, kolla in min recension på Nittonde Stolen från förra veckan, om sjörövarmangan One Piece.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det kommer att bli hela tv-serier om Sparrow och hans kumpaner, givetvis med någon semi-Depp i huvudrollen.

Om några år kommer det att rulla på Disneydags. Tro mig.

Jesper sa...

Jo. Men om de ändå kunde göra det tecknat. Det skulle jag inte ha nåt emot. För då blir ändå filmerna "de riktiga", och hyfsat obesudlade.