onsdag, januari 24, 2007

Spännande Thåströmvår

Det blir mycket Thåström i vår. Till att börja med släpps en best of med Thåströms gamla industriprojekt Peace Love & Pittbulls. Skivan kommer att heta "War In My Livin' Room 92-97" och innehålla 18 spår från de tre albumen och några singelb-sidor. Låturvalet ser ut att vara helt okej, med bland annat hiten Caveman, 2000 Ways Of Getting Drunk, Animals och Dog Church. Jag saknar dock en del riktigt bra låtar från sista skivan "3", bland annat Zeroes And Ones och underbara Youth.

Inte nog med detta, Thåström ska släppa helt purfärskt material också under bandnamnet "Sällskapet"! Bandet består förutom Thåström själv också av Pelle Ossler
och Niklas Hellberg, som har spelat med Thåström på skivan "Skebokvarnsv 209" och de efterföljande turnéerna. Skivan släpps i samarbete mellan majorbolaget Universal och Thåströms eget bolag Dust Records. I en notis på musiktidningen Sonics hemsida beskrivs skivan som "klaustrofobisk, mestadels improviserad musik". Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det, men spänannde blir det i alla fall. Enligt CDon släpps skivan den tjugoåttonde mars i två olika versioner.

Mer info om båda skivsläppen har utlovats på officiella hemsidan www.thastrom.se

1 kommentar:

Hieronymus sa...

Intressant. Fast jag fastnade aldrig för PLP... på den tiden det begav sig. Tror förmodligen jag skulle gilla det mer nu. Har dock alltid varit svag för Imperiet-eran.