fredag, september 22, 2006

Kulturhelg

Om någon timme åker Stiernhielmssällskapet mot storstaden Göteborg. (Förutsatt att jag inte missuppfattat tiden och de andra redan är på väg.) I Göteborg ska vi hinna med en mängd aktiviteter. Vi ska titta på Håkan Hellströms turnéavslutning på Liseberg, vi ska dricka Guiness och vi ska framförallt besöka bokmässan. Där ska vi plocka gratis pennor, klistermärken, godis, bokmärken, böcker, borschyrer, kartor, kakor, roliga hattar, knappar, t-shirts, toppar, galoon och galoscher. Dessutom ska vi försöka hinna med att se några seminarier samt knyta oerhört viktiga kontakter inför framtiden. Jag kan t.ex. tänka mig att Bonniers, endast efter att ha sett mig, kommer erbjuda mig ett spännande och givande jobb. Men jag vet inte, jag tror jag kommer tacka för tillfrågan men be dem vänta lite. Det här med utbildning är ju viktigt. Man måste läsa klart och lägga en god och stabil grund för sitt framtida yrkesliv. Efter avslutad bokmässa ska vi också planera hur vi på bästa och snabbaste sätt ska ta över, omstörta och rekonstruera hela det svenska kulturlivet. SÅ PASSA ER!

(Bokmässerapport följer nästa vecka.)

Inga kommentarer: