måndag, september 04, 2006

Idol

Idol är knappast min typ av program. Som mest har jag sett ett par snuttar från någon tidigare säsongsfinal och någon kvalningsdel. Men i år är jag nästan frestad att följa programmet lite. I helgen var jag nämligen på femtioårskalas med liveband. Sångare i bandet var Alexander, vars efternamn jag inte har hört. När Idolsäsongen drar igång på riktigt, runt den nittonde september, så kommer Alexander vara en av de tjugo som tagit sig hela vägen fram till programmet. På helgens femtioårsröst visade han att han har en grym röst, som i och för sig kanske bäst passar till soul och den typen av musik, men som även funkade hur bra som helst med rock. Bland annat så rev de av två grymma versioner av "Black Magic Woman" och "Brand New Cadillac". Med en så häftigt röst som Alexander har så hoppas jag att han inte fastnar i popträsket via Idol, han har mycket större potential än så. Om inte annat så kan man ju hoppas att Idol kan öppna nya dörrar in i musikbranschen för honom.

Inga kommentarer: