tisdag, juli 08, 2008

Det går bra nu

Som på beställning. Samma dag som jag påbörjade min treveckors semester fick vi äntligen beskedet om att en lägenhet är vår! Det blev en tvåa, hyfsat stor, för hyfsat lite, hyfsat långt från Stockholm, men ändå hyfsat centralt. Om bara gudarna och inte minst kommunals strejkaktioner står oss bi ska jag och Anna åka upp till Stockholm för att kika på vår framtida bostad och signa kontrakt på fredag. Mäkta spännande, men utan den jobbiga nervositeten. Just nu njuter jag av ledighet, bostadstrygghet och spenderar tiden med att fylla bananlådor till bredden nere i Växjö.

Ey, yo, vinden har vänt!

3 kommentarer:

Emma sa...

hej! vart ligger lägenheten? lyckades ni ta er hit och kolla? tror bara att det är innerstadsbussarna som strejkar just nu. kom du in på utbildningen förresten? kram/emma

Anonym sa...

men hur går det med skolan då? kommer du in på den där förläggargrejen? /Emelie

http://empo.blogg.se

Jesper sa...

Lägenheten ligger i Vendelsö. En bit utanför, men schyssta förbindelser, vad det verkar.

Och ja, jag kom in på allt jag sökte, inklusive Förlagsvetenskapen. Börjar om en knapp månad. Mäkta spännande.