torsdag, juli 19, 2007

Böcker, post och film - som ett brev på posten

Tiden virvlar fram som kraftfulla stormbyar och hetsiga regnoväder. Jag spenderar mina dagar på en gul flakmoppe och framför postfacken till ett tusental hushåll och drömmer om de samma på nätterna. Det händer inte så mycket här på bloggen nu, men världen står inte stilla för det. Förra helgen såg jag senaste Harry Potterfilmen på bio och blev eld och lågor över detta. En riktigt fin upplevelse. Nu väntar jag bara, med minimalt tålamod på den SISTA Potterboken, som ju släpps på lördag. Spänningen är sjukt olidlig.

Under de senaste dagarna har jag även hunnit se en bra film, som heter A Love Song For Bobby Long, och recenserat den häftiga boken Fläcken av Rikki Ducornet. Läs recensionen här.

2 kommentarer:

Nanna sa...

jag väntar också på harry potter... fast jag känner mig lite korkad som beställde den från cdon.com. nu måste jag säkert vänta i några extra dagar innan jag får hem den. vilket innebär att jag inte kommer kunna gå utanför dörren, och än mindre använda internet, i rädsla för att nån ska hinna spoila.

Anonym sa...

Oh, A Love Song For Bobby Long är helt klart en underbar film. Tror inte man kan göra så mycket annat än att älska den filmen.